دنیای‌اقتصاد - اصفهان - مرتضی راعی: مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان از کاهش ۶۰ درصدی تخلفات ساختمانی در زمینه بدون پروانه و مجوز خبر داد. غلامعلی فیض الهی با بیان این مطلب افزود: با کنترل و نظارت مستمر ماموران بازدید حوزه خدمات شهری و مهندسان ناظر تعداد پرونده‌های ابلاغی به کمیسیون ماده صد در خصوص تخلفات ساختمانی سال جاری نسبت به چهارسال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وی ادامه داد: مقایسه آمار تعداد پرونده‌های ابلاغی به کمیسیون ماده صد در سال جاری با چهارسال گذشته حاکی از کاهش ۶۰ درصدی تخلفات ساختمانی در رابطه با بدون مجوز است، البته تخلفات ساختمانی ارتفاع غیرمجاز و مازاد بر ساخت نیز با نظارت مهندسان نظام مهندسی بیش از ۶۰ درصد تقلیل یافته، اما تغییر کاربری بیشترین پرونده های واصله به این کمیسیون‌ها است.

وی اضافه کرد: استقرار اکیپ‌های ویژه نظارت‌وکنترل ساخت‌وساز در مناطق ۱۴گانه و همچنین افزایش گشت‌های ۲۴ ساعته نیروهای کنترل‌ونظارت از جمله اقدامات موثر در کاهش تخلفات ساختمانی است.مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان از تاکیدات شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی سخن به میان آورد و اذعان کرد: با تصویب تبصره ۹ از سوی این شورا و در نظر گرفتن جرائمی در این خصوص شاهد کاهش تخلفات ساختمانی از جمله مازاد بر ساخت و ارتفاع هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرونده‌های کمیسیون‌های ماده صد اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور در دوسال اخیر کاهش داشته، شهرهای دیگر کشور به خصوص کلان‌شهرها در این زمینه با رشد قابل توجهی مواجه بوده‌اند.