دنیای اقتصاد- کرمانشاه- سید عباس کشمیری: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: در سال‌جاری تسریع در پرداخت یارانه به طرح‌های اقتصادی زودبازده به بهره‌برداری رسیده را در دستور کار قرار داده‌ایم، به‌نحوی که پرداخت یارانه در شش ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و از این لحاظ در سطح کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده‌ایم. مهندس سهراب براندیشه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، با بیان اینکه طرح‌های زودبازده به بهره‌برداری رسیده می‌توانند از یارانه تسهیلات برخوردار شوند، گفت: کار پرداخت یارانه به طرح‌های به بهره‌برداری رسیده سال‌های ۸۵ و ۸۶ در حال انجام است و تاکنون تعداد ۹۵۶۵ طرح برای دریافت یارانه به صندوق مهر امام رضا (ع) و بانک‌های صادرات و ملت معرفی شده که به ۷۳۳۵ طرح مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان یارانه پرداخت شده است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین از اوایل شروع این طرح در استان، اظهار کرد: از اواخر سال ۸۴ تاکنون تعداد ۲۶ هزار و ۱۵۹ طرح با مبلغ هزار و ۲۱ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی و در کارگروه مصوب شده است که در صورت تحقق، زمینه اشتغال ۵۲ هزار و ۴۷۹ نفر را فراهم می‌کنند. وی اعلام کرد: از این طرح‌ها تعداد ۲۵ هزار و ۹۸۸ طرح با مبلغ ۹۳۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان در بانک‌های استان انعقاد قرارداد شده است.

براندیشه خواستار تسریع در انعقاد قرارداد و پرداخت به طرح‌ها از سوی بانک‌ها شد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز بایستی پیگیر طرح‌های معرفی شده تا حصول نتیجه باشند. وی همچنین با اشاره به اعتبارات سال گذشته استان گفت: تعداد ۱۵۸ طرح با مبلغ ۱۳۰ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان به بانک‌های ملت، ملی و کشاورزی معرفی شده که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۱۹۰۵ نفر را فراهم آورند که بانک‌ها تاکنون برای اجرای ۸۷ طرح با مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان انعقاد قرارداد کرده‌اند.