دنیای‌اقتصاد- سنندج- فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به سکونت ۴۰ درصد از جمعیت این استان در روستاها گفت: اکنون ساکنان ۳۰۲ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. مهندس محمد مهدی مهدوی تعداد ساکنان روستاهای استان را ۵۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد جمعیت، اکنون ۱۶۹ هزار نفر در قالب ۳۲ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی گفت: در هفته دولت امسال ساکنان ۴۷ روستای استان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان از ۲۵۵روستا به ۳۰۲ روستا افزایش یافت، گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان نیز از ۳۵ درصد به بالای ۴۰ درصد افزایش یافت.

مهندس مهدوی به بهره‌برداری از پروژه گاز رسانی به شهر جدید زرینه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، شمار شهرهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان به ۲۰ شهر افزایش یافت.

به گفته وی اکنون، بیش از ۵/۹۹ درصد از جمعیت شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات گازرسانی به دو شهر بابارشانی بیجار و بلبان آباد دهگلان نیز در دست اجرا است که تا پایان امسال شهروندان این دو شهر نیز به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

استان کردستان یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان ۵۸۰هزار نفر در یک هزار و ۷۵۰روستا و مابقی در ۲۵ شهر سکونت دارند.