جهش در پیشرفت و توسعه استان گلستان

دنیای اقتصاد - در سومین دور سفرهای استانی و در هفتاد و پنجمین سفر، رییس‌جمهور و هیات دولت میهمان مردم استان شمالی گلستان شدند تا در این دور از سفرها، مصوبات دیگری برای توسعه این استان داشته باشند. سفر سوم به این استان در حالی صورت گرفت که به گفته استاندار گلستان از ۲۷۷ مصوبه با اعتبار ۴۵ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال در سفر اول و دوم رییس‌جمهور به استان، ۹۳ درصد آنها اجرایی شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رییس‌جمهور در بدو ورود به استان گلستان، در فرودگاه گرگان گفت: سفر سوم هیات دولت جهشی در پیشرفت استان ایجاد خواهد کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: در این سفر تلاش می‌شود موانع و مشکلات احتمالی مصوبات دوره قبل برطرف شود تا حرکت شتابان استان به سمت توسعه ادامه یابد.

وی از توفیقی که دوباره برای اعضای هیات دولت برای سفر سوم به استان گلستان ‌ایجاد شده از خداوند منان سپاسگزاری کرد و گفت: گلستان حقیقتا گلستان ایران زمین است و همه زیبایی‌های ایران در گلستان جمع شده است.

۲۲۲ مصوبه جدید

براساس این گزارش در جلسه استانی هیات دولت که سه‌شنبه ۱۳ مهر در گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد، مصوبات جدیدی در راستای اعتلای فضای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و عدالت و همچنین تحقق کامل مصوبات سفرهای دور گذشته در ۲۲۲ بند به تصویب رسید که اهم این مصوبات توسط معاون اول رییس‌جمهور در فرمانداری گرگان اعلام شد.محمدرضا رحیمی با توضیح اهم مصوبات جلسه هیات دولت در دور سوم سفرهای استانی به استان گلستان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد سالانه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان طی مدت پنج سال در راستای امور فرهنگی استان هزینه شود. وی تصریح کرد: این مبلغ علاوه بر بودجه‌های فرهنگی جاری در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار خواهد گرفت تا با رعایت عدالت به ظرفیت‌های موجود اختصاص یابد.

معاون اول رییس‌جمهور بیان کرد: فعالیت‌های دستگاهی فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری و اشتغال، مسائل زیربنایی و مسکن، انرژی، صنعت و کشاورزی و نهایتا ایجاد و تکمیل شهرک‌های صنعتی استان عنوان مصوباتی بود که در جلسه هیات دولت به گلستان مطرح شد.

رحیمی افزود: ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها و فضاهای فرهنگی، توسعه و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و دینی و فضاها و اماکن مذهبی و نیز تقویت فعالیت‌های فرهنگی بانوان از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزش حرفه‌ای همگانی، تقویت و توسعه امور و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و افزایش نشاط و شادابی جوانان و نیز توسعه و تقویت برنامه‌های دینی، قرآنی، نهج‌البلاغه و سیره اهل بیت‌(ع) از دیگر اقداماتی است که در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی مطرح شده گنجانیده شده است.

معاون اول رییس‌جمهور از فعالیت‌های دستگاهی فرهنگ و هنر به عنوان دیگر مصوبه استانی هیات دولت یاد و اظهار کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به مراکز فرهنگی استان اختصاص یافت که فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و احداث دهکده زیارتی در سال ۱۳۸۹در آن خلاصه شده است.

ساخت مجتمع ورزشی بانوان در شهرستان مینودشت و احداث ۱۰ سالن ورزشی روستایی در سطح استان و سالن تیراندازی در شهرستان‌های آزادشهر و آق‌قلا طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ دیگر نویدی است که رحیمی به جوانان استان هدیه کرد. این گزارش می افزاید برخی از وزرا و اعضای کابینه دولت نیز در این سفر استانی به شهرستان‌های دیگر استان گلستان سفر کردند و از نزدیک به مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها رسیدگی کرده و همچنین مصوبات استانی سفرهای دوره قبل را پیگیری کردند.