دنیای‌اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: سرپرست جهاد دانشگاهی و مدیرکل گمرک استان قزوین با هدف انجام همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی‌ و فرهنگی مشترک و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین در این باره گفت: این تفاهم‌نامه کمک می‌کند همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بین جهاد دانشگاهی و گمرک استان قزوین بیش از پیش گسترش یابد.

عبدالله شفیعی زمینه همکاری جهاد دانشگاهی با گمرک را فراوان و متنوع عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند امکانات خود را در زمینه‌های علمی، فنی، نیروی انسانی، تجربه و تخصص برای توسعه این همکاری‌ها بسیج کند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های علمی و پژوهشی، آموزش پرسنل و خانواده‌ها، اجرای طرح‌های پژوهشی، امکان استفاده از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات و افکارسنجی را از عناوین مهم همکاری عنوان کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین تصریح کرد: مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه دو ساله است و به کارگیری روش‌ها و اصول علمی و ارائه نوآوری و ابتکار در انجام و اجرای پروژه‌ها و شناسایی نیازهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، استفاده از نیرو‌های متخصص و ارتقای دانش پرسنل از تعهدات جهاد دانشگاهی در امضای این تفاهم‌نامه است.