ساری - نظیفه رستمی: درآمد گمرکات استان مازندران در شش ماه نخست سال جاری ۴۱۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال اعلام شد. احمد کارگری، مدیرکل گمرکات استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: در شش ماه نخست امسال ۴۳۳ هزار و ۵۷۴ تن انواع کالا شامل گل و گیاه، مواد معدنی، روغن نباتی و سیمان به ارزش ۷۹ میلیون و ۶۴۵ هزار دلار از گمرکات این استان به کشورهای خارج صادر شد.

وی افزود : این کالاها به کشورهای روسیه‌، عراق، افغانستان، اتریش و کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۱۵ و ۷۰ درصد رشد داشته است.وی اظهار کرد : همچنین در این مدت حدود ۹۲ هزار تن انواع کالا شامل تخته‌، گازوئیل‌، کاست و تکیه‌گاه فلزی به ارزش ۹۲ میلیون و ۵۹ هزار دلار به مقصد کشورهای افغانستان، امارات، عراق و پاکستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۷ درصد و به لحاظ ارزش ۱۴۰ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان مازندران ادامه داد : در شش ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن انواع کالاهای وارداتی شامل آهن، تخته‌، کاغذ، گندم و جو به ارزش ۵۷۲ میلیون و ۸۸۷ هزار دلار از کشورهای مختلف شامل روسیه، چین و پاکستان وارد گمرکات مازندران شد. کارگری درآمد گمرکات این استان در شش ماه نخست سال جاری را ۴۱۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال اعلام کرد.