دنیای اقتصاد- اصفهان - بتول فتاحی: عقد خواهرخواندگی اصفهان و بعلبک لبنان با امضای شهرداران اصفهان و بعلبک در شهرداری اصفهان بسته شد. شهردار اصفهان در دیدار با همتای لبنانی، امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و بعلبک را موجب ارتباط بیشتر دو کشور و آشنایی با ظرفیت‌های یکدیگر دانست و گفت: طی دیدارم از این شهر و جنوب لبنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش بحث خواهرخواندگی بین این دو شهر مطرح شد؛ ولی متاسفانه این امر در پیچ‌وخم‌های بوروکراسی قرار گرفت و پیگیری نشد اما امروز مفتخریم شاهد امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی در ۷ بند مباحث آموزشی، خدمات شهری، عمران، حمل‌ونقل، شهرداری الکترونیک و IT هستیم. سیدمرتضی سقائیان نژاد، با اشاره به اینکه مدیریت شهری این شهر آماده انتقال تجربیات خود به شهر بعلبک در چارچوب تفاهم‌نامه قرارداد خواهرخواندگی است، ادامه داد: بعد از بررسی‌های لازم از لحاظ نرم افزاری برای بسترسازی اجرای طرح‌های سخت‌افزاری، شهرداری اصفهان تمام تجارب خود را در اختیار شهروندان بعلبک قرار خواهد داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه این قرارداد بستر توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران ولبنان را فراهم می‌آورد و روابط دو کشور را تعمیق می‌بخشد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی فی‌مابین بعلبک و اصفهان در مبادله تجربیات در زمینه توسعه و عمران شهری تاثیرگذار خواهد بود، همچنین با به‌کارگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دو شهر اصفهان و بعلبک می‌توان در قالب چارچوب این تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف از جمله توسعه عمران شهری، شهرسازی و خدمات شهری اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

وی از دیدار ریاست جمهوری از شهر بعلبک در آینده خبر داد و گفت: عقد قرار داد خواهرخواندگی اصفهان و بعلبک در قالب چارچوب نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرار خواهد گرفت.