دنیای اقتصاد - بوشهر: سازمان بازرگانی استان و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندر بوشهر در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. رییس سازمان بازرگانی استان بوشهر، توسعه و تعالی اقتصادی کشور، عملیاتی کردن مفاد منشور همکاری وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برای کمک به توسعه اقتصاد ملی را از اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد. سید حسین حسینی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، اتاق بازرگانی و این سازمان در زمینه‌های تعریف موضوعات مطالعاتی مشترک در محدوده جغرافیایی استان، تدوین استراتژی توسعه تجاری در راستای توسعه تجاری کشور، شناسایی و تعریف ابزارهای شناخت بازارهای هدف صادراتی و پیشنهاد مشترک ایجاد و راه‌اندازی مراکز تجاری در بازارهای هدف همکاری و تعامل بیشتری خواهند داشت.

وی اظهار کرد: تدوین برنامه‌های عملیاتی با هدف تقویت روابط تجاری و توسعه صادرات، ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح ساختار بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، قانون کار و بخش خدمات و حمل و نقل از دیگر زمینه‌های همکاری سازمان بازرگانی استان بوشهر و اتاق بازرگانی این تفاهم‌نامه است.

وی یادآورشد: بخش دیگری از مفاد تفاهم‌نامه شامل ساماندهی ارتباط سازمان بازرگانی با تشکل‌های خصوصی صادراتی - وارداتی از طریق اتاق بازرگانی و حمایت و تقویت نقش اتاق در انسجام و ساماندهی تشکل‌های یاد شده است.

حسینی افزود: همزمان با انعقاد تفاهم همکاری کمیته اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری اتاق و سازمان بازرگانی استان نیز تشکیل و با استقرار دبیرخانه کمیته در اتاق مسوولیت حسن اجرای این تفاهم بر عهده کمیته مزبور است.

وی گفت: از دیگر مواد مندرج در تفاهم‌نامه یاد شده هدایت سرمایه‌های بخش خصوصی استان در جهت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی است.