دنیای اقتصاد - دهلران - مجتبی کاور: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان در مراسمی ‌با حضور استاندار ایلام آغاز شد. علیرضا غریبی، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این مراسم گفت: عملیات گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان از خط ششم سراسری گاز در دوخط شامل یک خط ۲۰ اینچی به طول ۱۰۳ کیلومتر از دزفول تا دهلران و یک خط ۱۲ اینچی به طول ۸۵ کیلومتر از دشت عباس تا آبدانان اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح حدود ۱۵۰۰میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: خط ششم از عسلویه تا دهگلان به طول ۱۳۰۰ کیلومتر از هشت استان کشور که عمدتا استان‌های غرب کشور هستند عبور می‌کند.غریبی با اشاره به اینکه این خط با توجه به ظرفیت بالای آن قابلیت انتقال گاز به اروپا را دارد، یادآور شد: این خط قابلیت انتقال ۵۰ درصد ظرفیت گاز را به خارج از کشور برای صادرات دارد.

استاندار ایلام نیز در این مراسم با اعلام اینکه ۴ شهر استان شامل ایلام‌، ایوان‌، سرابله و چوار از نعمت گاز برخوردار هستند‌، گفت: گازرسانی به سه شهر دره‌شهر‌، آسمان آباد و زرنه نیز در دست اقدام است.اعلایی افزود: تا پایان سال آینده همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.وی با بیان اینکه ۵۰ روستای استان ایلام نیز در حال گازکشی هستند‌، افزود: تا پایان سال آینده این تعداد به ۱۰۰ روستا می‌رسند.

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه آبدانان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات دولت گفت: گازرسانی به شهرستان‌های دهلران و آبدانان از خواسته‌های مردم است که باید در آن تسریع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام حاصل کار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را اشتغالزایی، کارآفرینی، توسعه و عمران کشور عنوان کرد و افزود: قرارگاه خاتم حاصل تجربیاتی است که در دوران دفاع مقدس به‌دست آمده و نقش مهمی ‌در سازندگی کشور دارد.

علی عزتی، نماینده حوزه جنوبی نیز با اشاره به شروع عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای استان گفت: طرح مطالعاتی گازرسانی به شهرهای میمه و پهله زرین آباد نیز آغاز شده و در دهه فجر پایان می‌یابد .وی گفت: عملیات گازرسانی به این شهرها از طریق شهرستان ملکشاهی در اواخر سال جاری شروع می‌شود.