دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت در تحقق اهداف مسکن مهر سربلند است، گفت: بررسی‌های انجام شده و روند موجود نشان می‌دهد استان هرمزگان در بخش مسکن مهر جایگاه ممتازی در کشور دارد. حسین ‌هاشمی‌تختی در نهمین جلسه شورای مسکن در هرمزگان افزود: مسکن مهر به عنوان یکی از پروژه‌ها و طرح‌های کلان دولت مورد توجه قرار دارد و از همین رو است که دولت عدالت محور سعی دارد در حد توان به رفع مشکلات و معضلات پیش روی این پروژه کلان چه در امر اعتباری و چه در امر نرم‌افزاری توجه کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان توان پرداخت آورده اولیه را ندارند، ابراز کرد: باید برای برخی از نقاط تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با بیان اینکه دستگاه‌های مربوط باید به مسکن مهر در روستا‌ها و شهرستان‌ها بیش از پیش توجه داشته باشند، افزود: رصد مشکلات و معضلات احتمالی به وسیله راه‌اندازی و فعال‌سازی کمیته‌های مورد نیاز میسر می‌شود.

‌هاشمی‌تختی ابراز کرد: پس از بررسی‌ها در صورت مشاهده کم کاری و سهل انگاری از طرف تعاونی‌ها یا پیمانکاران باید به حل مشکلات سرعت داده شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها نیز باید در امر نحوه واگذاری به موقع قسمت‌های مختلف تسهیلاتی به واحدهای مهر همت کنند، اضافه کرد: بانک‌ها باید با رویکرد مثبت و منطقی به مسکن مهر نگاه کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین با بیان اینکه به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی در فصل تابستان در استان‌هایی همانند هرمزگان به طور معمول از حجم امور عمرانی به دلیل سختی شرایط کاسته می‌شود، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن فصول مناسب از نظر آب و هوایی امید است تا پایان سال‌جاری وقوع جهش مناسبی را در مسکن مهر در بخش به ثمرنشینی پروژه‌ها شاهد باشیم.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به اعتبار اختصاصی دولت در بخش ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آب، برق و تلفن به موضوع دو شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای هرمزگان اشاره و ابراز کرد: این دو شرکت با محوریت مسکن و شهرسازی باید به توافق منطقی و سازنده در امر برخورداری از میزان مشخص اعتبار مربوطه در این بخش برسند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی نیز در این نشست از بهره‌برداری ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر تا پایان سال‌جاری در این استان خبر داد.