دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: ۹۰ نقطه پرحادثه در سال‌جاری در استان اصفهان شناسایی شده که از این تعداد سالانه ۱۵ تا ۱۶ نقطه با تخصیص حدود ۱۰ میلیارد تومان رفع می‌شود. مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: در پنج ماه نخست سال‌جاری تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برون شهری ۱۱/۲ درصد کاهش یافته است.

مهندس هوشنگ عشایری ادامه داد: اصفهان تنها استانی به شمار می‌رود که طی شش سال به صورت مستمر کاهش تصادفات جاده‌ای را شاهد بوده است.

وی گفت: بیشترین آمار تلفات در جاده‌های اصفهان در مسیر اصفهان- نطنز - کاشان-‌ تهران ایجاد می‌شود که نمی‌توان آن را به دلیل استاندارد نبودن راه دانست؛ زیرا این مسیرها از بهترین مسیرها و جاده‌های موجود هستند. وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی با اشاره به جمعیت ۸ درصدی جمعیت روستاهای استان گفت: استان اصفهان ۵۶۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون سه هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان با بیان اینکه نگاه ما در اصفهان بهسازی و روکش آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، گفت: به جز دو روستا در فریدونشهر که بالغ بر ۲۰ خانوار دارد، راه‌های بقیه روستاهای بالغ بر ۲۰ خانوار آسفالت شده است. مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان با بیان اینکه ۲۳ درصد از آزادراه‌های کشور به طول ۳۹۷ کیلومتر به اصفهان تعلق دارد، گفت: اصفهان رتبه نخست آزادراه و بزرگراه را با بیش از ۲۰ درصد به خود اختصاص داده است.وی در ادامه از آغاز به کار پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان پس از سه سال تعطیلی خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذار، این پروژه در دست اجرا قرار گرفته است.وی با اشاره به اینکه در صورت ارائه تمهیدات ویژه به سرمایه‌گذار تا سال ۱۳۹۰ پروژه کنارگذر شرق اصفهان نیز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه در مدت دو سال با صرف ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.