دنیای اقتصاد - هفتاد و نهمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت برای بررسی چگونگی اجرای مصوبات سفرهای قبلی، بررسی مشکلات و تصویب طرح‌های جدید برای پیشرفت و آبادانی به استان زنجان صورت گرفت. محمود احمدی‌نژاد‌، رییس‌جمهور در بدو ورود به زنجان گفت: مصوباتی که در جلسه هیات دولت تصویب می‌شود، گام مثبتی در راستای شکوفایی و رشد استان زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در کشور داشته است، اظهار کرد: در وضعیت کنونی نیز این استان همچنان نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

بر اساس این گزارش هیات دولت در هفتاد و نهمین جلسه استانی خود، ۲۱۰ مورد به ارزش هـزار و ۵۰۰ میلیارد تومان‌، بـرای تسریع هرچه بیشتر توسعه استان زنجان تصویب کرد‌.

اختصاص ارز به عنوان فاینانس بـرای ساخت سدهای استان‌، اختصاص ۱۲۵ میلیارد تـومان بـه بخش فرهنگ و هنر استان علاوه بر بودجه جاری این بخش‌، اختصاص اعتبار بـرای تجهیز دفاتر خبری صدا و سیما در شهرستان‌ها‌، واگـذاری تسهیلات بانکی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان بـه بخش گردشگری و صنایع دستی‌، تخصیص ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تـومان وام قرض‌الحسنه برای ایثارگران به منظور خوداشتغالی و توسعه مشاغل خانگی‌، اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد از جمله این مصوبات بود. در این جلسه همچنین ۲۰ میلیارد تـومان هم برای ۴ بانده کردن ۳ راهی سلطانیه ابهر به طول ۱۳ کیلومتر اختصاص یافت. اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به بخش خدمات شهری، دهیاری‌ها‌، حمل‌ونقل عمومی و احیای بافت‌های فرسوده‌، واگذاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس بـرای تـوسعه حمل‌و‌نقل درون شهری‌، تخصیص ۳۵۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مخابراتی از دیگر مصوبات سومین جلسه هیات دولت در زنجان بود. اختصاص ۲۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای احداث نیروگاه شماره ۲‌، تخفیف ۵۰ درصدی برای اجرای آبیاری تحت فشار از سوی دولت‌، گازرسانی به ۲۴۶ روستای استان و صدور مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزار و۵۰۰ میلیون یورو در بخش سدسازی‌، آبیاری و زهکشی از دیگر مصوباتی بود که در هفتاد و نهمین جلسه استانی به تصویب هیات دولت رسید.