دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک‌رفتار: شهردار تبریز گفت: خط اول قطار شهری کلانشهر تبریز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده حفاری و ساخت ابنیه آن به اتمام برسد. مهندس علیرضا نوین افزود: این خط به طول ۱۷ کیلومتر در مسیر ائل‌گلی تا کوی لاله تبریز با ۲۰ ایستگاه ساخته می‌شود.

وی افزود: خط دوم قطار شهری این شهر نیز در مسیر منطقه قراملک (غرب تبریز) تا میدان نمایشگاه بین‌المللی تبریز به طول ۲۰ کیلومتر اجرا خواهد شد. مهندس نوین اظهار امیدواری کرد: واگن‌های ناوگان قطار شهری نیز در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ وارد شهر تبریز بشود.

شهردار تبریز با اشاره به این مطلب که در دنیا قطار شهری به عنوان زیرساخت حمل‌ونقل عمومی درون شهری مطرح است، گفت: متاسفانه در کشور ما این کار با تاخیر انجام گرفته؛ اما با وجود این تلاش داریم تا هرچه زودتر شاهد افتتاح پروژه قطار شهری در کلانشهر تبریز باشیم. مهندس نوین همچنین از اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی از سوی شهرداری با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال در مناطق و سازمان‌های تابعه در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان از اعتبارات در قالب ۱۰ طرح و پروژه عمرانی خدماتی هزینه شده و در اختیار شهروندان تبریزی قرار خواهد گرفت.