دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: براساس اهداف طرح بزرگ میدان شهدا مبتنی بر تعامل تجربیات و اطلاعات با سایر کلانشهرها و استان‌های کشور این بار اعضای نظام مهندسی استان مازندران از این طرح فرا ملی دیدار کردند. در این دیدار نماینده مدیر اجرایی طرح میدان شهدا با بیان جزئیات اولیه در مورد این طرح گفت: این طرح از ۵۵ ریز طرح تشکیل شده که همواره در مرکز تردد ، عبور و مرور و ترافیک شهر در حال اجرا است.

مهندس محمد یگانه با اشاره به پیش‌بینی‌های مختلف در طرح برای کاهش حجم ترافیک و سهولت دسترسی شهروندان ادامه داد: ایجاد ۱۶ پل عابر به منظور جلوگیری از تداخل حرکت پیاده و سواره و عبور ۳ خط قطار شهری از محور میدان شهدا از جمله اقداماتی است که این میدان را به نقطه‌ای بی‌نظیر در حمل‌ونقل درون‌شهری مبدل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالعات دقیقی روی این طرح انجام شده، افزود: ایستگاه‌های قطار شهری در عمق ۲۰ و ۴۰ متری و دو زیرگذر این طرح در عمق ۱۰ متری طراحی شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نقش عامل چهارم در طرح بزرگ میدان شهدا گفت: میدان شهدا طرحی چهار عاملی است که عامل چهارم نقش هماهنگ‌کننده کلیه امور مرتبط پیمانکاران و مسوولان طرح را بر عهده دارد.وی با یادآوری وسعت طرح در مقیاس ۳۰ هکتار و امکان افزایش آن در آینده‌ای نزدیک افزود: هم‌اکنون در زمینه تملک بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داریم و این در حالی است که ۷۰ درصد پروژه‌ها در حال اجرا و ۳۰ درصد آن به بهره‌برداری رسیده است. رییس هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان ساری نیز با بیان اینکه طرح میدان شهدا از سطح ملی فراتر رفته و می‌توان گفت که یک طرح بین‌المللی به شمار می‌آید، گفت: پروژه بزرگ و جامع میدان شهدا در کشور بی‌نظیر است و قابل قیاس با طرح‌های سایر کلانشهرها نیست.

فرهاد فرزاد با اشاره به سامان دهی و مدیریت موفق مالی در این طرح ادامه داد: کیفیت مطالعه و نظارت دقیق بر اجرا، هماهنگی فوق‌العاده‌ای را برای طرح بزرگ میدان شهدا به ارمغان آورده است. وی اظهار امیدواری کرد: در آینده بتوانیم از تجارب این طرح در پروژه‌های مشابه استان مازندران بهره‌مند شویم.