دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به شهرهای استان، تا پایان سال‌جاری ۹۰ درصد از جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. قهرمان رشید با بیان اینکه در حال حاضر ۳ تا ۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی و اساسی دولت نهم توسعه روستاها و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته به منظور جلوگیری از مهاجرت به شهرها است که گازرسانی به روستاها نیز از جمله آن خدمات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس دستورالعمل‌های موجود روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار تا شعاع ۱۵کیلومتری گازرسانی خواهند شد، این در حالی است که با توجه به سیاست‌های تمرکززدایی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته دولت نهم و دهم گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شعاع ۱۵ کیلومتری برای سال آینده در دستور کار مسوولان استان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تاکنون عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا در استان آغاز شده که از این تعداد، ۱۱ روستا به بهره‌برداری رسیده است و گازرسانی به ۳۹ روستای دیگر نیز در برنامه کاری شرکت گاز استان قرار دارد.