دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: رییس سازمان مسکن وشهرسازی خوزستان از بهره‌برداری ۱۲ هزار واحد مسکونی مسکن مهر تا پایان سال در خوزستان خبر داد. نصرالله دهقانی با بیان اینکه به این منظور تابلوی روز شمار افتتاح یک هزار واحد مسکن مهر در اندیمشک نصب شده است، اظهار امیدواری کرد: این تعداد واحد همزمان با دهه فجر تحویل داده شوند.

وی شهر‌های اندیمشک، ماهشهر، آبادان و بهبهان را از جمله شهر‌های پیشتاز در مسکن مهر دانست و افزود: سرعت اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر‌های باغملک، شادگان و سوسنگرد نیزلاک پشتی است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان همچنین با بیان اینکه در اهواز عمده سهمیه از آن شهر‌های شیرین شهر ورامین است، خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که به منظور به رسمیت شناخته شدن این دو شهر و به منظور گرفتن ردیف اعتباری صورت گرفت، منجر به این شد تا عملیات اجرایی مسکن مهر در این دو شهر تازه تاسیس نیز مسیر خود را پیدا کند.

دهقانی در ادامه از اخذ مجوز ویژه مسکن مهر برای منطقه محروم مهدیس در اهواز خبر داد و گفت: طی موافقتی که با وزارت مسکن و شهرسازی شد مقرر شد تا از طریق تسهیلات مسکن مهر احداث ۶ هزار واحد در این منطقه اجرا شود.

عضو شورای مسکن استان با بیان اینکه برای سال ۹۰ اجرای ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در استان پیش بینی شده است که براساس برنامه شهر‌های موفق در اولویت سهمیه‌ای قرار خواهند گرفت، اذعان کرد: نیاز فوری استان ساخت سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار واحد تا سال ۱۴۰۴ است که در صورت تحقق این برنامه فشار کمبود مسکن در استان رفع می‌شود.

به گفته دهقانی در طرح جامع مسکن خوزستان نیاز اولیه استان احداث ۷۴ هزار واحد مسکونی عنوان شده است.