دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: درآمد عمومی گمرک استان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. حسن علیدوستی بیان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۲۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، سایر کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان، پاکستان و ترکیه صادر شده است.

وی ادامه داد: اقلام صادراتی به طور عمده شامل مواد شوینده، کاشی و سرامیک، ورق گالوانیزه، سایر کالاهای صنعتی، شیشه و کولر آبی است که از نظر وزنی دو درصد افزایش و از نظر ارزش چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. مدیرکل گمرک استان قزوین افزود: در صادرات از استان قزوین تعداد کشورهای مقصد ۵۵ کشور و تعداد کالاها‌ ۵۴ نوع کالا بوده است. وی همچنین با اشاره به میزان واردات گفت: در مدت مذکور۷۰ هزار تن کالای وارداتی به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار ترخیص شده است.

علیدوستی اعلام کرد: کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کمپرسور و اجزا و قطعات آن، اجزا و قطعات کولر، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول و پلی‌کربنات است که از کشورهای سنگاپور، آلمان، ترکیه، امارات، ایتالیا، بلژیک و فرانسه وارد شده‌اند که از نظر وزنی ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش داشته است. وی یادآور شد: تعداد کشورهای وارد کننده ۴۴ کشور و تعداد کالاها ۸۳۶ نوع کالا بوده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین با اشاره به افزایش درآمد گمرک استان اظهار کرد: درآمد عمومی این گمرک در هشت ماه اول امسال ۵۷۵ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۴۳۲ بسته پستی به ارزش ۱۳۸ میلیون ریال در دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین ۶۲۳ بسته پستی از سایر کشورها به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال وارد و ارزیابی و ترخیص شده است.