دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه ساکنان ۲۰ شهر استان اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: در دهه فجر امسال دو شهر بابارشانی بیجار و بلبان‌آباد دهگلان به جمع شهرهای گازدار استان می‌پیوندند. مهندس محمدمهدی مهدوی در بازدید از روند اجرای پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی کسنزان و شاه ولی در شهرستان دیواندره، افزود: از مجموع ۲۵ شهر استان اکنون ۲۰ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان را بیش از ۵/۹۹ درصد عنوان کرد و گفت: تاپایان امسال شمار شهرهای گازدار به ۲۲ شهر خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۷۵۰ روستا در استان کردستان گفت: ساکنان ۳۰۲ روستا نیز اکنون از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

به گفته وی، تا پایان امسال شمار روستاهای گازدار استان به ۳۸۰ روستا افزایش می‌یابد.

وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد.

به گفته وی عمده‌ترین بخش گازرسانی در دولت نهم و دهم به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان کردستان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

مهندس مهدوی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ کیلومتر شبکه روستایی و شهری کار شده، گفت: استان کردستان از نادرترین استان‌ها به لحاظ نفوذ گاز شهری در کشور محسوب می‌شود که با گازرسانی به ۲ شهر دیگر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این استان به شبکه گاز طبیعی می‌پیوندد.

وی گفت: در هشت ماه اول امسال شاخص‌های بخش گازرسانی حدود ۳ برابر بیش از تعهدات این شرکت بوده و تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۴ برابر افزایش می‌یابد.مهندس مهدوی، افزود: شرکت گاز استان با همکاری و همراهی کل سیستم و همکاران توانمند این مجموعه در بخش خطوط انتقال شبکه گاز، نصب انشعاب و اشتراک‌پذیری و سایر شاخص‌ها بیش از سه برابر تعهدات فعالیت کرده است.وی میزان تعهد این شرکت در بخش شبکه‌گذاری را ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تا پایان آبان‌ماه ۷۵۰ کیلومتر در شبکه روستایی و شهری فعالیت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، این رقم تا پایان امسال به ۹۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی همچنین به شرایط توپوگرافی استان کردستان اشاره کرد و گفت: کوهستانی و صعب‌العبور بودن روستاهای این استان هزینه‌های گازرسانی را به نسبت استان‌های مرکزی چندین برابر افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، صعب العبور بودن این مناطق را مانعی برای عدم گازرسانی ندانست و افزود: پیمانکاران و پرسنل شرکت گاز استان دوشادوش هم در راستای گاز رسانی به روستاها تلاش می‌کنند و در این راستا موفق عمل کرده‌اند.

مهندس مهدوی اظهار کرد: به رغم تمامی مشکلات و مسایل بر سر راه گازرسانی به روستاها، پروژه‌های گاز با بهترین کیفیت و در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی خدمت بی‌منت را از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان کردستان دانست و افزود: تمام تلاش این مجموعه ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.