دنیای اقتصاد - ارومیه - سینا میرزامحمدی: مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از تدوین برنامه ۵ ساله برای ایجاد اشتغال در این استان خبر داد. ابراهیم حق‌جو، در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور فرماندار و استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از استان‌های جوان کشور است، گفت: ایجاد اشتغال در این استان به همت بالا نیاز دارد و ما برای ایجاد اشتغال در استان برنامه پنج ساله تدوین می‌کنیم.

وی با تاکید بر نقش و همکاری مدیران در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها و مدیریت آمایش سرزمین افزود: براساس الگوی اسلامی و ایرانی برای پیشرفت استان تهیه راهبرد‌ها و برنامه‌ها در حال تکوین است و امیدواریم تا انتهای سال‌جاری برنامه ۵ ساله منسجم و مدون برای شروع در سال ۹۰ داشته باشیم. معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بخش خصوصی با قدرت در عرصه‌های اقتصادی حضور می‌یابد، افزود: توانمندسازی این بخش در آذربایجان غربی از راهبردهای مدیریت استان می‌باشد. وی با تاکید بر اینکه با اتکا به آمارها و اطلاعات صحیح باید مسیر توسعه را پیش‌بینی کنیم، افزود: اولویت‌بندی بحث‌های اقتصادی موجب هماهنگی و راهگشایی برای دستگاه‌های اجرایی نیز خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: باید از مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای توسعه و سرمایه‌گذاری ظرفیت‌سازی کنیم و در این‌باره ارتقای شاخص‌ها خصوصا در بخش‌های آب، کشاورزی و گردشگری در اولویت هستند. حمیدرضا اوریا، مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان غربی هم در این نشست از فراهم شدن مقدمات کار برای حسابرسی‌های آنلاین و الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی استان طی دو سال آینده خبر داد و افزود: باید دغدغه‌ها به اطمینان تبدیل شوند. وی همچنین پیگیری معوقات بانکی و فراهم کردن زمینه وصول آنها را به عنوان دستور کار جدید یادآور شد و گفت: این سازمان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها را در سراسر استان و برای کنترل پیشرفت فیزیکی آنها انجام می‌دهد.