دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت‌الله غفاری: با موافقت وزیر کشور، شهرداری شهرکرد دارای دو منطقه جدید شهری شد. به گزارش روابط‌عمومی شهرداری شهرکرد، اردشیر نوریان، شهردار شهرکرد با اعلام این خبر گفت: اقدام فوق مهم‌ترین گام برای توسعه زیربنایی و پیشرفت در مرکز استان است.

وی خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش طرح ایجاد دو منطقه شهری در دستور کار اتاق فکر شهرداری شهرکرد قرار گرفت که پس از مطالعات فراوان و بررسی‌های کارشناسی در شهرداری این موضوع به تصویب شورای شهر شهرکرد رسید و با حمایت های استاندار چهارمحال و بختیاری مصوبه شورا برای تایید و تنفیذ وزیر کشور به وزارت کشور ارسال شد که موافقت جناب آقای نجار به شهرداری برای اجرایی شدن آن ابلاغ شد.

نوریان به اهمیت منطقه‌بندی جدید اشاره کرد و گفت: با تفکیک و تقسیم شهرکرد به دو منطقه، اقدامات زیربنایی و اساسی برای توسعه و آبادانی شهر و خدمت رسانی به شهروندان سازمان یافته و سریع‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: با این تقسیم‌بندی، درآمدها و هزینه‌های شهری شفاف‌تر و در چارچوب‌های مشخص تعیین و هزینه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت شهرکرد در حدود ۱۶۰ هزار نفر است که این جمعیت با یک تفاوت سه تا چهار هزار نفری در دو منطقه تقسیم می شود که جمعیت هر منطقه به طور تقریبی ۸۰ هزار نفر خواهد بود.

شهردار شهرکرد در خصوص تقسیم امکانات در این دو منطقه جدید گفت: براساس بررسی‌های دقیق کارشناسی برای هر منطقه فضای تفریحی و فضای سبز واحدهای تجاری و آموزشی کافی دیده شده و همه امکانات موجود بطور مساوی در هر دو منطقه تقسیم شده و از این بابت شهروندان محترم هیچ‌گونه نگرانی نخواهند داشت.

اردشیر نوریان از سایر دوایر و دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند آموزش و پرورش، بانک‌ها، آب، برق، گاز و مخابرات خواست که از این پس در توزیع خدمات خود به این منطقه‌بندی جدید توجه لازم داشته باشند تا بتوانند به شهروندان خدمات با کیفیت‌تری ارائه کنند.