دنیای اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: فرماندار نهبندان گفت: طرح تولید پودرهای میکرونیزه آهک و سیلیس جایگزین کارخانه پنبه نسوز نهبندان می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی افزود: با توجه به تولید ماده‌ای سرطان‌زا به نام آزبست در کارخانه پنبه نسوز و مصوبه سفر اول ریاست جمهوری مبنی بر جایگزینی طرح دیگر به جای این کارخانه در منطقه اقدامات و پیگیری‌های زیادی صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به معادن غنی شهرستان و مواد اولیه مورد نیاز و داشتن توجیه اقتصادی، طرح تولید پودرهای میکرونیزه آهک و سیلیس از سوی شرکت فارس خوزستان ارائه شد.

شرافتی با اشاره به کاربرد سیلیس در ریخته‌گری شیشه و آهک در رنگ‌سازی و صنایع پلیمری، تصریح کرد: این طرح به‌زودی آماده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر اشتغالزایی در معادن به صورت غیرمستقیم با اجرای این طرح به طور مستقیم حدود ۳۰ نفر اشتغالزایی صورت خواهد گرفت که براساس تناژ فناوری شده در کارخانه این تعداد قابل افزایش است.

شرافتی به ثبت رسیدن شرکت جدید و تعویض نام را از شرایط اخذ تسهیلات بانک ها برشمرد و با اشاره به حمایت و پشتیبانی جدی از این طرح گفت: برای سرعت بخشیدن به عملیاتی شدن این طرح از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.