دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:این شورا با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ برنامه ای در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در دستور کار ندارد و سعی بر این است تا نوروز سال ۹۰ نرخ فعلی ثابت بماند. مهندس عباس حاج رسولی‌ها با تاکید بر این مطلب افزود: در دی ماه، بنزین با نرخ حمایتی گذشته (هر لیتر ۱۰۰ تومان) به تاکسی‌ها اختصاص یافته است بنابراین، تصویب نرخ‌های جدید کرایه دردستور کار این شورا نیست.

وی با تاکید براینکه خود را مکلف می‌دانیم در اجرای طرح انقلابی هدفمند سازی یارانه‌ها نهایت همکاری را داشته باشیم، اظهار کرد: در صورتی که دولت تفاوت نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را به شهرداری پرداخت کند و هزینه‌های رانندگان به نحوی جبران شود این نرخ تغییر نخواهد کرد. وی با بیان اینکه براساس مکاتبات صورت گرفته، مقرر شده یارانه بلیت اتوبوس پرداخت شود که این میزان حدود ۲۰ درصد یارانه‌های مصوب سال ۸۹ است،تاکید کرد: لازم است شهرداری‌ها در سبد حمایتی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قرار گیرند و ۲۰ درصد هزینه‌های عمرانی و حمل ونقل شهری در قالب این طرح تامین شود.

رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه می‌بایست ۱۰ درصد عوارض سوخت نیز به شهرداری‌ها اختصاص یابد، اذعان کرد: در برنامه پنجم توسعه تلاش شده است سهم حمل و نقل عمومی درون و برون شهری ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با هدفمندسازی یارانه‌ها با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد گفت: از نخستین روز اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی با ۱۰۰درصد توان و ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی کرد، به‌ گونه‌ای که خوشبختانه شاهد بروز مشکل خاصی نبودیم و سرویس‌دهی به شهروندان به خوبی صورت گرفت و شاهد معطل ماندن و انباشت مسافران نبودیم.

حاج رسولی‌ها در ادامه بر نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تاکید کرد و گفت: برای آنکه خدمات‌رسانی مناسب‌تری به شهروندان صورت گیرد خودروی گشت سازمان تاکسیرانی با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها را به عهده گرفته اند و همچنین گشت‌هایی نیز در پایانه‌ها و ایستگاه‌های تاکسی مستقر می‌شوند تا بر عملکرد تاکسی‌های خطی نظارت بیشتری صورت گیرد.وی افزود: گشت‌های مشابهی نیز برای نظارت بر عملکرد اتوبوس‌ها به ویژه اتوبوس‌های بخش خصوصی در سطح شهر فعال شده‌اند.