دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: استاندار اصفهان از شهرداران استان خواست تا صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کنند. علیرضا ذاکر اصفهانی، در جلسه شورای اداری استان اصفهان، همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که جراحی بزرگ اقتصادی کشور است،‌ مراقبت‌ها و تدابیر لازم را به عمل آورند.

وی تاکید کرد:‌ اگر چه مدیریت عالی استان با ایجاد قرارگاهی با عنوان قرارگاه عدالت در شورای تامین استان این موضوع را در زمینه بازار و وضعیت مردم پیگیری می‌کند،‌ اما اجرای این قانون مقتضیات خاص خود را دارد.

استاندار اصفهان همچنین به شرایط خشکسالی و وضعیت کم‌آبی استان اشاره کرد و افزود:‌ در جلساتی که با کشاورزان استان برگزار شد وضعیت کم‌آبی را برای مساعدت آنان و نیز کمک به مدیریت استان اطلاع رسانی کردیم و کشاورزان نیز امهال وام و رفع مشکل بیمه محصولات کشاورزی را از مطالبات جدی خود عنوان کردند که امیدواریم، متولیان امر با برنامه ریزی مدون در این خصوص به کشاورزان کمک کنند.

وی همچنین به تعهد استان برای ایجاد ۸۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ در شش ماه نخست سال جاری ۴۰ هزار فرصت شغلی باید ایجاد می‌شد، ‌اما مفتخریم که عنوان کنیم ۶۰ هزار فرصت شغلی از کل تعهد عملی شده که غالب آن در بخش مسکن بوده است.

استاندار اصفهان به مصوبات سه سفر هیات دولت به استان اشاره کرد و افزود:‌ در مورد سفر نخست تا مهر ماه امسال ۹۶ درصد مصوبات اجرایی شد که این رقم در پایان آبان ماه به ۹۷ درصد رسید، اجرای مصوبات سفر دوم نیز اکنون به میزان پیشرفت ۷۹ درصد رسیده و مصوبات سفر سوم نیز ۵۳ درصد اجرایی شده است. وی همچنین در خصوص مسکن مهر گفت: ‌بعد از تهران، استان اصفهان در رتبه اول از نظر تعداد مسکن مهر قرار دارد؛ به طوری که ۶۹ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر برای متقاضیان در نظر گرفته شده بود، اما اینک ۸۷ هزار و ۳۵۰ واحد در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند به تعدیل قیمت مسکن خواهد انجامید، افزود: از سویی می‌توان امیدوار بود که در چند سال آتی مشکل مسکن در استان مرتفع خواهد شد.

وی گفت:‌ برای سال ۹۰ نیز تعداد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر پیش بینی شده که ۳۵ هزار واحد آن در بهارستان و فولاد شهر اصفهان ساخته می‌شوند.

وی در ادامه به بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد و افزود:‌ از مجموع شش هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده استان،‌ دو هزار و ۱۵۷ هکتار در اصفهان،‌۷۷۲ هکتار در کاشان و ۴۲۲ هکتار در خمینی شهر است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ‌برای احیای بافت‌های فرسوده تسهیلاتی ویژه از سوی دولت در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰۰ میلیون ریال وام برای ساخت با بهره ۱۲ درصد و ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه و ۶۰ میلیون ریال ودیعه زمان ساخت برای متقاضیان از جمله این تسهیلات است.