دنیای‌اقتصاد - بوشهر: استاندار بوشهر گفت: با برنامه صورت گرفته و تلاش مسوولان و متولیان مسکن، مشکل دو هزار و ۵۰فرهنگی فاقد مسکن این استان تا پایان سال آینده حل می‌شود. محمد حسین جهانبخش در نشست تامین مسکن استان بوشهر افزود: فرهنگیان فاقد مسکن استان بوشهر در صورت شرایط احراز مسکن مهر تا پایان سال آینده خانه‌دار می‌شوند. استاندار بوشهربا بیان اینکه مسکن مهر از سیاست‌های مهم دولت نهم و دهم بوده است، اظهار کرد: قرار است مشکل مسکن تا پایان دولت دهم به سرانجام برسد و ما در این استان نیز تلاش می‌کنیم این امر محقق شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه افق دید ما در کشور این است که تا پایان سال۹۰ به رتبه هفتم کشوری در مسکن مهر برسیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید با مدیران مسکن استان بوشهر برای رفع مشکل مسکن هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند. مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان بوشهر نیز در این نشست گفت: ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز بوشهر برای سال ۸۹ برنامه ریزی شده بود که هم اینک ساخت یک‌هزار و ۴۰ واحد مسکونی در این استان دردست اجرا است. وی با تاکید بر رفع مشکل تامین زمین، بیان کرد: برای ساخت مسکن در سال آینده در شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه برنامه ریزی کرده‌ایم.

علی مقاتلی، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: در سفر وزیر مسکن به بوشهر مقرر شد با پیگیری اداره کل مسکن و شهر سازی، شرکت عمران شهر جدید عالی شهر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عملیات پی‌ریزی سهمیه مسکن مهر سال ۸۹ و ۹۰ تا پایان اسفندماه امسال به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد اتمام پی‌ریزی سایت‌های ۳۸۴ واحدی نفت و ۶۶۰ واحدی بهمن تا پایان اسفندماه به صورت ویژه توسط اداره کل مسکن و شهرسازی پیگیری شود. وی با بیان اینکه بنیاد مسکن موظف شده نسبت به مخروط‌ریزی برای پروژه‌های مسکن مهر در جزیره شیف اقدام کند، گفت: تا پایان سال جاری قرارداد تسهیلات مقاوم‌سازی ۱۲ هزار مسکن روستایی با بانک‌های عامل با قبول ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای منعقد می‌شود.