دنیای‌اقتصاد- خراسان شمالی- سهراب ابراهیمی: صنایع‌دستی خراسان شمالی رتبه برتر فروش محصولات در نوروز ۹۰ را کسب کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از کسب رتبه اول فروش محصول در نوروز۹۰ توسط این استان خبر داد. علی کاظمی با اعلام این خبر تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفرهای کشور با رتبه‌بندی استان‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف تسهیلات سفرهای نوروزی سال۹۰ در فروش صنایع‌دستی استان‌ها رتبه برتر را به استان خراسان شمالی اختصاص داد.

وی افزود: خراسان شمالی با ۲۰۰ غرفه در قالب۹۰ بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان اقدام به ارائه صنایع‌دستی در نوروز ۹۰ کرد که با افزایش هفت برابری در فروش صنایع‌دستی توانست میزان فروش۲۵۰ میلیون ریالی سال۸۹ را به یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در سال ۹۰ برساند.

کاظمی خاطرنشان کرد: بیشترین فروش صنایع‌دستی خراسان شمالی در نوروز ۹۰ به دست‌باف این استان که از تعدد و گوناگونی زیادی نیز برخوردار هستند، اختصاص داشته است. وی اضافه کرد: صنایع‌دستی که زیر یک میلیون ریال قیمت داشته و به لحاظ حجمی و اندازه‌ای کوچک‌تر از دیگر محصولات داشته بیشترین فروش را در بازارچه‌های استان داشته‌اند.