دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مجید نعمت الهی: سند راهبردی فناوری اطلاعات برای اولین بار در کشور در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان تدوین شد. در مراسم رونمایی از این سند راهبردی فناوری اطلاعات که با حضور رییس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با بیان اینکه کار تدوین این سند از حدود سه سال پیش توسط گروهی از متخصصان حوزه IT در کشور انجام شده است، بیان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ضرورت استفاده از سیستم‌های مکانیزه، تصمیم به تدوین و اجرای سند راهبردی فناروی اطلاعات در این شرکت گرفته شد.

مهندس سید محمد عطاری، با بیان اینکه اجرای سند راهبردی فناوری اطلاعات موجب تسهیل در ارائه خدمات این شرکت می‌شود، گفت: در حال حاضر شرکت برق جنوب کرمان،

برق‌رسانی به ۱۶ شهرستان در جنوب استان کرمان را انجام می‌دهد و تا پایان سال گذشته این شرکت ۴۱۴ هزار مشترک و بیش از ۲۷ کیلومتر مربع شبکه فشار ضعیف و قوی داشته است. عطاری ادامه داد: شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان که نیمی از استان را تحت پوشش دارد، از لحاظ طول شبکه در کشور، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از خدمات گیرندگان از این شرکت، مشترکان روستایی هستند، بیان کرد: از لحاظ میزان طول شبکه فشار متوسط روستایی نیز رتبه سوم کشور به شرکت برق جنوب استان کرمان اختصاص دارد.

مهندس عطاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۱ درصد از انرژی این شرکت در بخش کشاورزی استان مصرف می‌شود که تعرفه پایین‌تری هم دارد و با اشاره به رتبه چهارم شرکت برق جنوب استان کرمان در کشور از لحاظ مصرف انرژی چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: به دلیل وجود برخی شرایط خاص، خدمات رسانی در مناطق تحت پوشش شرکت برق جنوب استان کرمان با مشکلاتی همراه است.

در ادامه مراسم رونمایی از سند راهبردی فناوری اطلاعات در شرکت برق جنوب استان کرمان، رییس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری، با بیان اینکه شرکت برق جنوب استان کرمان اولین شرکتی است که در کل کشور اقدام به تدوین این سند کرده، افزود: به منظور نظم بخشیدن به فعالیت‌های گذشته و همچنین معرفی نیازهای آینده این شرکت، این سند تدوین شده است.

دکتر علی اکبر جلالی افزود: سند راهبردی فناوری اطلاعات، چشم‌انداز، ماموریت‌ها، راهبردها و برنامه‌های جامع مسیر توسعه فناوری اطلاعات را در سازمان مشخص می‌کند و کلیه منابع سازمان را برای بهره‌گیری بهینه از این فناوری نوین هماهنگ و همراه می‌کند.