دنیای اقتصاد - کرج - جزا خالدی: رییس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: جشنواره منطقه‌ای اختراعات استان‌های البرز، تهران و قزوین در استان البرز برگزار خواهد شد. دکتر حسینعلی علیخانی با اعلام این خبر افزود: در این جشنواره که از ۲۷ تا ۲۹ تیرماه جاری به مدت سه روز در سالن موسسه تحقیقات، اصلاح نهال و بذر استان البرز برگزار می‌شود، ۳۶۰ نفر از نخبگان و مخترعان سه استان، که شرایط لازم را دارند، در جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: کمیته اجرایی این جشنواره تشکیل و فعالیت خود را نیز آغاز کرده است.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز با تاکید بر توانمندی‌های استان البرز و با بیان این نکته که تعداد یکصد نفر از ثبت‌نام‌شدگان از این استان هستند، تصریح کرد: انتظار نمی‌رفت که استان البرز این همه مخترع و نخبه داشته باشد.

دکتر علیخانی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ غرفه برای شرکت‌کنندگان در جشنواره پیش بینی شده، اضافه کرد: در کنار این غرفه‌ها دو غرفه نیز برای دانش‌آموزان نوآور در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: نوآوری‌های شرکت‌کنندگان در این جشنواره توسط هیات داوران اعزامی از مرکز ارزیابی و در صورت پذیرفته شدن برای تایید نهایی به مرکز ارسال خواهدشد.

به گفته وی، افراد پذیرفته شده در این جشنواره به عنوان مخترع سطح ۳ تلقی شده و از تسهیلات بین ۳ تا ۵ میلیون تومان به صورت وام ضروری بهره‌مند خواهند شد.