دنیای‌اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: سال‌هاست که کشاورزان گیلانی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و در نبرد با غول مشکلات همیشه بازنده بوده و روز به روز بر مشکلاتشان افزوده شده است، به طوری که این امر ضرر و زیان‌های بسیاری را بر پیکر نحیف کشاورزی استان گیلان و کشاورزان این استان وارد کرده است. مشکلات زیادی نظیر تغییر کاربری، تغییر نوع محصول کشت و فروش باغات و شالیزارها و... در طول سال‌های اخیر کشاورزی استان را در شیب تند نزولی قرار داده و توان کشاورزان را برای ادامه کار گرفته است.

عاشوری، نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در نشستی با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان وضعیت بخش کشاورزی گیلان را نامناسب اعلام کرد.

وی افزود: عدم هماهنگی دست اندرکاران دربخش کشاورزی این استان موجب متضررشدن کشاورزان زحمت‌کش شده است.

نماینده فومن وشفت راهکار برطرف شدن مشکلات بخش کشاورزی گیلان را تعامل بیشتر دولت ،مسوولان استان گیلان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد باتلاش همه دست اندرکاران شاهد شکوفایی ورونق کشاورزی استان باشیم.

روحی، رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان نیز از روند رو به رشد تولید محصولات کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: مکانیزه کردن کشاورزی و اختصاص هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کشاورزی گیلان زمینه‌ساز تحول در این بخش مهم است.