دنیای اقتصاد - زنجان: همزمان با هفته تامین اجتماعی بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین (ع) تامین اجتماعی زنجان شامل بخش‌های اطفال، نوزادان، آی - سی - یو و نیز ان - آی سی - یو افتتاح شد. در این مراسم دکتر عباس مرتضوی، رییس بیمارستان امام حسین(ع) بر لزوم استانداردسازی فضاهای فیزیکی این بیمارستان تاکید کرد و گفت: در این رابطه فضای بخش‌های نوزادان، آی - سی - یو و اطفال این بیمارستان توسعه یافته و بهینه شده است.

وی از افزایش ۵/۳ برابری وسعت بخش نوزادان این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که نسبت مساحت به تخت افزایش داشته است و نزدیکی اتاق مادران شیرده به محل بخش نوزادان و امکان حضور مادران در کنار بالین نوزادان از استرس آنها به طور قابل‌ملاحظه‌ای می‌کاهد.

رییس این مرکز درمانی درباره توسعه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نیز گفت: این بخش شامل ۶ تخت فعال است و تلاش می‌کنیم در صورت رفع مشکلات و خرید تجهیزات لازم ظرفیت را تا ۶ تخت دیگر افزایش دهیم.

مرتضوی در خصوص بخش کودکان نیز گفت: با بهینه سازی فضای فیزیکی این بخش کودکان بستری با تعداد کمتری در تعداد اتاق‌های بیشتر جایگزین می‌شوند و از شیوع و گسترش عفونت‌های بیمارستانی ممانعت خواهد شد.

وی در ادامه از افزایش ۵/۲ برابری ظرفیت بخش «آی - سی - یو» این بیمارستان خبر داد و افزود: با افزایش ظرفیت این بخش قدرت مانور کادر درمانی بیمارستان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. رییس این بیمارستان با اعلام اینکه برای توسعه این بخش‌ها رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با برنامه‌ریزی، مرحله به مرحله تلاش می‌کنیم نسبت مساحت به تخت‌ها را افزایش دهیم.