مشهد-خبرنگار دنیای اقتصاد: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با شعار راهنمایان جوان، ایمنی، آرامش از سوی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۵۰۰نفر از اعضا سازمان جوانان هلال احمر برگزار خواهد شد. مجتبی مجد، معاون امور جوانان هلال احمر خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب افزود: اهداف عمده این طرح عبارتند از ایجاد سفری آرام و مطمئن برای زائران، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و مشارکت جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه و گسترش فرهنگ مهرورزی در بین جوانان است.

وی تعداد پایگاه‌های راهنمایی مسافران نورزی در استان را ۷۲پایگاه ثابت برشمرد و افزود: در شهر مشهد ۱۰پایگاه ثابت در مبادی ورودی شهر و مراکز عمده حضور زائران، دوپایگاه بزرگ اطلاع رسانی در مجموعه تفریحی کوهسنگی و پارک باباقدرت و نیز دو ایستگاه سیار اقدام به راهنمایی زائران خواهند کرد.

وی گفت: توزیع نقشه راهنما، معرفی اماکن زیارتی و تفریحی، اهدا محصولات فرهنگی و آموزشی امداد از مهمترین اقدامات پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان رضوی نیز از تشکیل گروه بازرسی ویژه تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این گروه با ۱۴عضو تا ۲۰فروردین ۸۶ نظارت از یک‌هزار و ۱۵۰واحد اقامتی و نیز اماکن بین راهی را بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی ۳۰۰منزل شخصی که دارای حداقل امکانات پذیرایی هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۸۶ بیش از ۶میلیون نفر زائر وارد مشهد شوند.