تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: با موافقت وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری یارانه‌های دانشجویی دانشگاه تبریز مستقل می‌شود. محمد حسین سرورالدین، در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی دانشگاه تبریز که با حضور استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه تشکیل شد، با اعلام خبر فوق افزود: این طرح به صورت آزمایشی در دو دانشگاه مدرس و دانشگاه تبریز به اجرا در می‌آید که در صورت موفقیت در سایر دانشگاه‌ها هم اجرا خواهد شد. به گفته رییس دانشگاه تبریز این روش همانند دانشگاه‌های خارج از کشور است که پول غذا، خوابگاه و سایر یارانه‌های دانشجویی به خود دانشجو پرداخت می‌شود تا دانشجو خود تصمیم بگیرد که از پول چگونه و به چه نحوی استفاده کند.

سرورالدین با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه تبریز افزود: با وجود استادان به‌نام و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه تبریز باید به تدریج از ظرفیت کامل دانشگاه برای ارتقای کیفیت امور در سطح منطقه‌ای و ملی استفاده کنیم.

وی تشکیل شورای فرهنگ عمومی دانشگاه تبریز با عضویت یکصد نفر از استادان را به منظور تحقق این هدف دانست و گفت: علاوه بر تشکیل این شورا اتاق فکر هم در دانشگاه تبریز ایجاد شده که با استفاده از نظرها و پیشنهادهای این استادان که به طور عمده از استادان پیشکسوت هستند، برای اداره بهتر امور و برنامه‌های آتی و توسعه‌ای دانشگاه تبریز گام برداریم.