مدیر عامل مخابرات استان آذربایجان شرقی گفت: عملیات بزرگترین طرح مخابرات کشور در استان با عنوان تلفن بی‌سیم روستایی با ۳۵۰‌هزار شماره در این استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد فرقانی اظهار داشت: در طرح تلفن بی‌سیم روستایی از خطوط تلفن ثابت روستاها به عنوان تلفن همراه استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۶۰۰‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

فرقانی با اشاره به این که طرح مورد نظر در مدت زمان ۱۴ ماه به انجام خواهد رسید، اظهار داشت: شعاع آنتن دهی تلفن‌ها در طرح ۴ کیلومتر خواهد بود و ارزش خطوط تلفن بی‌سیم روستاها قیمت تلفن ثابت روستایی است.

مدیر عامل مخابرات استان آذربایجان شرقی از دوگانه بودن قابلیت این سیستم خبر داد و تاکید کرد: در طرح مورد نظر مخابرات کشور، خریداران، فقط گوشی‌های خود را تهیه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سیستم تلفن بی‌سیم روستایی با توجه به این قابلیت دوگانه، این امکان را ایجاد می‌کند که با تلفن‌های بی‌سیم روستاها در محدود شهرها ارتباط برقرار کرده و یا حتی از ارتباطات بین‌الملل نیز استفاده کند.

فرقانی، خاطر نشان کرد: هزینه ارتباطات با تلفن‌های ثابت روستایی که به عنوان تلفن‌همراه در آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، همان هزینه شهری خواهد بود.