تفاهمنامه ‌همکاری‌های سازمان‌ منطقه آزاد کیش با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای ساخت مجتمع تولید صنایع دستی در جزیره کیش به امضا رسید. این تفاهمنامه ‌را مجید شایسته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدرضا نوتاش معاون وزیر صنایع و معادن و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا کردند.

توسعه صنعتی و حمایت از ساخت مجتمع صنایع دستی در جزیره کیش از اهداف امضای این تفاهمنامه است. ایجاد شهرک‌های صنعتی در زمینه فعالیت‌های «high tech» در جزیره کیش با رویکرد صادرات با در نظر گرفتن استعدادهای بالقوه در این جزیره از موضوع امضای این تفاهمنامه است. همچنین ایجاد ناحیه صنعتی کارگاهی با گرایش صنایع دستی و ایجاد مجتمع‌های فناوری‌های اطلاعات از دیگر اهداف امضای این تفاهم است.

در این تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موافقت کردند برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کیش، فعالان اقتصادی در این بخش بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.مجید شایسته، اظهار امیدواری کرد با پیگیری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، تمام بندهای این تفاهم‌نامه برای ایجاد یک ناحیه تولید صنایع دستی به مرحله اجرا برسد.