رییس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اختصاص ۶هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده به این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی ایمانی در دیدار جمعی از کارگران با نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: تاکنون برای یک‌هزار و ۶۶۰میلیارد ریال از این اعتبار قرارداد اشتغالزایی بسته شده است.

به گفته وی، ایجاد بنگاه‌های زودبازده و اقتصادی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت نهم برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه است و تاکنون ۸۵۰میلیارد ریال به متقاضیان این بنگاه‌ها در استان سمنان تسهیلات اعطا شده است. رییس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین از ایجاد ۵هزار و ۷۰۰ شغل در این استان با ایجاد بنگاه‌های زودبازده خبر داد. دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان با بحران‌های کارگری مواجه‌اند و بسیاری از این کارگران حقوق و مزایای خود را ماه‌ها دریافت نکرده‌اند.

حسین طاهرزاده افزود: بسیاری از کارگران در واحدهای تولیدی بحران دار به علت ترس از بیکاری و اخراج شدن نمی‌توانند مطالبات خود را که ماه‌ها به تعویق افتاده است، پیگیری و بیان کنند.