گروه استان‌ها : ۳۶ طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد ریال در استان زنجان در حال اجرا است. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری استان زنجان، اشتغالزایی این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰هزار نفر خواهد بود.

براساس این گزارش، مهم‌ترین تولیدات سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان شامل شمش فولاد سبک، انواع تیرآهن و نبشی، نخ پلی‌استر، مالت، انواع فیلم چند لایه، الیاف دو جزیی، نخ و پارچه و البسه جین، پانل خورشیدی و ام‌دی‌اف است.

همچنین انواع آجر و بلوک سفال، فرآوری سیب‌زمینی و دانه‌های روغنی، عایق‌های الکتریکی، محصولات غذایی، قطعات پیش ساخته و اسید سولفوریک نیز مهم‌ترین تولیدات سرمایه‌گذاری‌های جدید صنعتی در استان است.

این گزارش حاکی است، قرار گرفتن در شاهراه ترانزیت بین‌المللی ایران - اروپا، بهره‌مندی از راه‌آهن و فرودگاه، ظرفیت رو به رشد انرژی برق با توجه به ساخت چهار نیروگاه جدید و توسعه شبکه گاز طبیعی، از جاذبه‌های ارزنده استان زنجان برای سرمایه‌گذاران صنعتی است.

همچنین ارائه مشوق‌ها از جمله معافیت‌های مالیاتی مناطق محروم و استقرار شهرک‌ها و نواحی صنعتی در تمام شهرستان‌های استان موجب شده است سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در حال اجرا در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شود.