بابل- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۹۹طرح مخابراتی در استان مازندران همزمان با هفته ارتباطات به بهره‌برداری می‌رسند. حسنجان عباس‌پور قمی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران با اعلام خبر فوق اعتبار این طرح‌ها را ۵۴میلیارد و ۵۹۴میلیون ریال دانست و گفت: بهره‌برداری از ۲۴مرکز سوئیچ، ۶مرکز دیتا، ۴پایگاه Bts و ۱۰مرکز ict روستایی از جمله این طرح‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه‌هزار و ۲۱۱روستای استان مازندران دارای ارتباط تلفنی هستند، افزود:‌ در سال گذشته کدهای بین شهری تمامی روستاهای مازندران حذف شد و به کدهای شهرستان پیوست.عباس‌پور قمی اظهار کرد: تعداد تلفن‌های منصوبه استان یک‌میلیون و ۵۴۱هزار و ۱۸۱شماره و تعداد تلفن‌های مشغول به کار استان مازندران یک‌میلیون و ۲۶۰هزار و ۷۱۶شماره است که به جز تعداد محدودی مراکز روستایی، در بقیه مراکز شهری و روستایی، تلفن به روز واگذار می‌شود.عباس‌پور در خصوص تلفن‌همراه نیز گفت: در حال حاضر ۶۰۲هزار و ۷۸۷شماره‌تلفن‌همراه در مازندران واگذار شده که ضریب نفوذ تلفن‌همراه را از ۴۹/۱۰ به ۱۷/۲۱ رساند. وی یادآور شد: در حال حاضر ۹هزار و ۵۰۰دستگاه تلفن همگانی در استان مازندران نصب است و در سال‌جاری برنامه نصب یک‌هزار دستگاه جدید تلفن همگانی در استان مازندران را داریم. مدیرعامل مخابرات استان مازندران تاکید کرد: در آینده نزدیک کدهای بین شهری در مازندران حذف و مازندران دارای یک کد خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی بین شرکت مخابرات استان مازندران و اداره کل پایانه‌های این استان در سال‌جاری، ۵۰دستگاه اتوبوس بین شهری استان مازندران مجهز به تلفن کارتی خواهند شد.