مدیر عامل شرکت سهامی مخابرات استان با بیان اینکه ۴۰‌هزار تلفن ثابت از مصوبات سفر رییس‌جمهوری تا مرداد ماه واگذار می‌شود گفت: ارتباط مخابراتی ۱۰۵ روستا و نصب ۳۰۰ تلفن همگانی و ۲۲ دفتر خدماتی هم از دیگر مصوبات است که باید تا مرداد سال‌جاری انجام شود. به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محمدی قوام با اشاره به عملکرد مخابرات استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته در استان کرمان بیش از ۵۰۰ روستا از ارتباط مخابراتی بهره‌مند شدند که از این نظر استان رتبه اول در کشور را به دست آورده است.

وی همچنین گفت: ۱۱۰۰ تلفن همگانی نیز نصب شده است و در ارزیابی‌های انجام شده رضایت مردم شهر کرمان حاصل شده است.

محمدی قوام با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۵/۲۶ است، افزود: ضریب نفوذ کشوری ۳۲ است و در برنامه پنجم توسعه باید ضریب نفوذ تلفن استان به ۴۰ برسد. وی از وجود ۵۲۰‌هزار مشترک تلفن همراه در استان خبر داد و یادآور شد: در سال‌جاری از ۱۳۷‌هزار تلفن همراه ۹۷‌هزار شمار به صورت اعتباری و ۴۰‌هزار شماره به صورت دولتی خریداری شده است. محمدی قوام گفت: تلاش ما بر این است تا توزیع ۹۷‌هزار شماره تلفن همراه اعتباری از اول خرداد ماه آغاز شود.

وی همچنین از افزوده شدن ۸۲، BTS تلفن همراه از تعهدات سفر ریاست جمهوری تا مرداد ماه خبر داد و یاد آور شد: این امر برای کیفیت شبکه انجام می‌شود.