دهلران- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۱۷طرح نیمه صنعتی و خدماتی با بیش از ۴میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال اعتبار به مناسب هفته جهاد کشاورزی در دهلران به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با بیان این مطلب افزود: طرح پرواربندی گوساله در پتک دیناروند از توابع بخش موسیان دهلران به مساحت ۴۵۰مترمربع ساخته شده است. عبدالرضا بازدار گفت: با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۵/۷تن گوشت قرمز مورد نیاز اهالی روستای پتک دیناروند تامین خواهد شد. وی گفت: همزمان با بهره‌برداری از این طرح، ۱۲طرح دیگر نیز با بیش از ۴میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال از محل تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و منابع جهاد کشاورزی افتتاح شدند.

بازدار گفت: دهلران با ۲۰۰هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، ۵۴۰هزار راس دام و تولید سالانه بیش از ۲۵۰هزار تن انواع محصولات دامی، زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام به شمار می‌آید.بازدار با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی دهلران در بخش‌های زراعی و باغبانی، آب و خاک توسعه مکانیزاسیون در سال گذشته افزود: ۴۹هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیمی این شهرستان به کشت گندم اختصاص دارد و ۹۲هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دهلران خریداری شد، که در مقایسه با سال زراعی گذشته تولید گندم در این شهرستان ۲۰درصد رشد داشته است.

بازدار همچنین به کاشت محصول کلزا در ۸۳۲هکتار از زمین‌ های دهلران اشاره کرد و افزود: با تولید بیش از ۱۰۱۰تن دانه روغنی کلزا، تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۴۷درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دوهزار و ۸۱۹تن بذرهای گندم و ذرت و ۱۸هزار و ۴۷۰تن کود شیمیایی بین کشاورزان دهلرانی توزیع شده است، افزود: کاشت ۳۲۰هزار هکتار ماش به عنوان کود سبز، مکان‌یابی محل ساخت باغ‌ها در سطح ۵۰هکتار، مبارزه با علف‌های پهن برگ، باریک برگ و رنگ زرد گندم و تهیه و تدارک ۵۵هزار لیتر/کیلو انواع سموم شیمیایی، از دیگر فعالیت‌های اصلی مدیریت جهاد کشاورزی در بخش زراعت بوده است.

وی همچنین از ساخت کانال‌های انتقال آب به طور ۱۱۰۰متر، اجرای طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های پتک موسیان و بره بیجه در ۲۰۰هکتار، پیگیری اجرای فاز اول شبکه تجهیز و نوسازی زمین‌های دشت عباس در سطح ۴هزار هکتار با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال و واگذاری زمین‌های کشاورزی در سطح ۳۱۲هکتار به متقاضیان خبر داد.