همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: سازمان صنایع و معادن استان همدان تاکنون ۵۴۲ طرح با پیش‌بینی بیش از ۳۴۴میلیارد تومان تسهیلات به منظور اشتغال هشت‌هزار و ۱۱۹نفر به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان با بیان این مطلب، افزود: ۳۶۷ طرح با اعتبار بیش از ۱۴۲میلیارد تومان به تصویب رسیده است و با آغاز فعالیت این واحدهای صنعتی و معدنی برای پنج‌هزار و ۲۶۴نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود. خسرو سامری افزود: شهرستان همدان با ۲۰۶ طرح بالاترین تعداد و با ۱۰۰میلیارد تومان بیشترین تسهیلات معرفی شده را در بین هشت شهرستان دیگر استان به خود اختصاص داده است.وی خاطرنشان کرد: در بخش طرح‌های معرفی شده، تویسرکان با ۲۸ طرح و بیش از ۱۰میلیارد تومان تسهیلات و در بخش طرح‌های مصوب شده اسدآباد با ۱۸ طرح و بیش از شش میلیارد تومان تسهیلات پایین‌ترین تعداد طرح و کمترین تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۷درصد صنعت استان همدان در شهرستان ملایر وجود دارد، افزود: از ۲۲ طرح بزرگ زودبازده، هشت طرح متعلق به ملایر است.

سامری با اشاره به مشکلات زیربنایی واحدهای سنگ‌کوبی، تولید پودر میکرونیزه و کوره‌های آجرپزی و همچنین توسعه ناحیه صنعتی سهند، خواستار توسعه سهند به منظور ایجاد محل مناسب برای سرمایه‌گذاری شد.