پروازهای فرودگاه شهرکرد روزانه شود

استاندار چهارمحال و بختیاری بر راه‌اندازی پروازهای روزانه ‌در فرودگاه شهرکرد تاکید کرد. رجبعلی صادقی در جلسه پیگیری مصوبات استانی هیات دولت در چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ‌شدن پروازهای فرودگاه شهرکرد یکی از مصوبات هیات دولت در این استان بوده و اجرای آن نیز الزامی است.

وی گفت: در این زمینه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ‌ایران برای انجام مصوبه هیات دولت در خصوص روزانه شدن پروازهای فرودگاه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته وی، روزانه شدن پروازهای فرودگاه شهرکرد نقش مهمی در جابه‌جایی مسافر و بار از طریق خطوط هوایی دارد و حتی در رونق صادرات استان نیز تاثیر خواهد داشت.

وی، استفاده‌ از هواپیماهای ظرفیت پایین حمل مسافر را یکی ‌از راهکارهای روزانه شدن پروازهای فرودگاه دانست و گفت: استانداری چهارمحال و بختیاری اعتباری برای فروش جمعی پروازها تخصیص نخواهد داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، همچنین بر پیگیری تملک زمین روبه‌روی فرودگاه شهرکرد برای احداث سامانه روشنایی باند فرود هواپیما در این فرودگاه تاکید کرد.

مسوول هواپیمایی جمهوری اسلامی در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون دو پرواز در طول هفته از سوی این شرکت به صورت رفت و برگشت از طریق فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود.

سیدحسین طباطبایی افزود: شرکت ایران‌ایر به‌دنبال اجرایی شدن مصوبه هیات دولت مبنی بر اجرای پروازهای روزانه در فرودگاه شهرکرد است و در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی دیگر استفاده کرد. وی گفت: به دلیل ارتفاع بالای فرودگاه شهرکرد از سطح دریا، شرایط فرود برای هواپیمای مختلف در این فرودگاه باید بررسی شود.