از گوشه کنار - ۱۳ آذر ۸۵

کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مس علی‌اصغر برومند در گردهمایی بسیجیان شهر مس سرچشمه همچنین با بیان این که برای ساخت این کارخانه تاکنون ۶۰۰‌میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: مسائل زیست محیطی یکی از دغدغه‌های جدی شرکت مس است و با راه‌اندازی این کارخانه ضمن پالایش گازهای خروجی از ذوب سرچشمه سالانه ۱۰۰هزار تن اسید سولفوریک نیز تولید خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم روحیه بسیجی کارکنان شرکت مس باعث تحقق تولید ۲۰۰هزار تنی مس در پایان سال جاری شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای ۱۰طرح توسعه مس در نواحی مختلف کشور طی سال‌های آتی اظهار امیدواری کرد، با انجام برنامه اکتشاف معادن جدید شرکت مس به تولید ۴۴۰هزار تن تولید در سال دست یافته و به این وسیله چشم‌انداز روشن‌تری برای صنعت مس ایران پدید آید. پایانه صادراتی کشاورزی در اصفهان ساخته می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان گفت: به‌زودی ساخت اولین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در اصفهان آغاز می‌شود.

محسن نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اصفهان با اشاره به ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۰۰میلیون تومان اعتبار برای ساخت این پایانه اختصاص داده شده و نیز درصدد افزایش اعتبار تخصیص داده هستیم، زیرا وجود این پایانه یکی از ضرورت‌های توسعه صادرات در استان است.

وی افزود: قرارداد ساخت این پایانه با شرکت سارویه بسته شده و انتظار می‌رود ظرف ۴۰ روز آینده که ابعاد این ساختمان تعریف شده با همکاری فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی ساخت پایانه صادراتی آغاز شود.

فاینانس ۷‌میلیون دلاری برای بازسازی بافت فرسوده قزوین

فاینانس برای بازسازی بافت فرسوده منطقه‌ هادی‌آباد در قزوین داده خواهد شد.

علی‌رضا خزائلی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی قزوین، در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: برای احیاء بافت فرسوده هادی‌آباد آماده دریافت وام هفت‌میلیون دلاری از بانک جهانی هستیم.

او افزود: محله هادی‌آباد ۵۴‌هکتار بافت فرسوده دارد که مصوب شده است وام فاینانس برای بازسازی این منطقه صرف شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به بافت فرسوده قزوین امکان بازسازی این مناطق در یک برنامه ۵ساله وجود ندارد اما امیدواریم در افق برنامه چهارم توسعه، بافت فرسوده قزوین احیاء شود.

خزائلی درباره بودجه مصوب شده در سفر ریاست جمهوری به قزوین نیز گفت: طرح بازسازی بافت فرسوده قزوین طی گزارشی به استانداری داده شده است که بعد از گذشتن از مراحل اداری، بازسازی این مناطق آغاز خواهد شد.

او افزود: تاکنون مبلغ مصوب شده از طرف وزارت کشور تخصیص داده نشده ولی گزارش‌های مربوطه به محل ریاست جمهوری داده شده است.

گرگان در بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری اقتصادی قرار دارد

فرماندار گرگان گفت: هم اکنون گرگان در بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ماشاا... عظیمی در جلسه کمیته اشتغال این شهرستان، توجه ویژه به سرمایه‌گذاران را از اولویت این فرمانداری خواند و افزود: با لغو محدودیت سرمایه‌گذاری در استان‌های شمالی از سوی دولت نهم، گام مهمی در حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و شهرستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: توجه دولت نهم به سرمایه‌گذاری و مهیا کردن زیرساخت‌ها و امکانات اولیه و ضروری در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی در این شهرستان فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.