مشهد- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: از ابتدای سال‌جاری، یک‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از محل منابع طرح‌های زودبازده برای اجرای ۳۰۶طرح صنعتی به بخش صنعت و معدن استان خراسان رضوی پرداخت شد. مسعود اصغریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن استان، با بیان این مطلب گفت: مجموع طرح‌های صنعتی ارائه شده یک‌هزار و ۲۹۱طرح است که تعداد ۷۵۱طرح برای سرمایه ثابت و ۵۴۰طرح نیز برای سرمایه در گردش است.

اصغریان افزود: در این مدت از مجموع یک‌هزار و ۲۹۱طرح معرفی شده به بانک‌ها، ۵۲۸طرح به تصویب بانک‌های عامل رسید که به ۳۰۶طرح صنعتی یک‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال پرداخت شده و ۷۶۳طرح نیز در دست بررسی است.

وی گفت: این طرح‌های صنعتی شامل صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، نساجی و چرم، کانی‌ فلزی و غیرفلزی، قطعه‌سازی، ماشین‌سازی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی و سلولزی است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۶هزار و ۸۷۸نفر در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، چناران، تربت‌جام، فریمان، کاشمر، قوچان، درگز و بردسکن به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با تقدیر از تمامی بانک‌های عامل به ویژه بانک‌های سپه، صادرات، تجارت و ملی که بالاترین رقم اعتبار تخصیصی و پرداختی به کارآفرینان صنعتی را داشته‌اند، در خصوص مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران برای استفاده از تسهیلات اشاره کرد و گفت: با وجود تاکید بانک مرکزی مبنی بر وثیقه گرفتن از محل اجرای طرح برای ارائه تسهیلات، بانک‌ها در این ارتباط همکاری لازم را نمی‌کنند.