معاون صید و بنادر صیادی خوزستان گفت: در شرایط کنونی، ضرورت انجام مذاکرات صیادی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بویژه عراق به شدت احساس می‌شود. عبدالحسین سراج خرمی، در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، هدف از انجام این مذاکرات را حفاظت منابع آبزیان خلیج‌فارس با همکاری کشورهای منطقه عنوان کرد.

وی گفت: لازم است انجام مذاکرات درخصوص حفاظت منابع آبزیان خلیج‌فارس با عراق و کویت در اولویت نخست و مذاکره با کشورهای عربستان، قطر و امارات در اولویت‌های بعدی قرار گیرد. خرمی با اشاره به کاهش شدید ذخایر آبزیان خلیج‌فارس خاطرنشان ساخت: برای حفظ ذخایر موجود لازم است دستورالعمل‌هایی به شکل مشترک بین کشورهای بهره‌بردار از آب‌های حوزه خلیج‌فارس اتخاذ شود تا همه این کشورها ملزم به رعایت یک سلسله قوانین منطقه‌ای شوند. وی نتایج انجام مذاکرات و امضای یک توافقنامه با عراق را مثبت پیش بینی کرد و اظهار داشت: نمونه بارز موفقیت در این مساله انجام برخی توافق‌ها و رعایت ممنوعیت‌های صید از سوی ایران و کویت در‌خصوص حفظ ذخایر ماهی حلوا سفید (زبیدی) است. وی گفت: لازم است چنین تجربه‌ای به کشور عراق تعمیم داده شده و برای حفاظت سایر گونه‌های آبزی نیز بکار گرفته شود.

خرمی با اشاره به صید بی‌رویه ماهی و میگو توسط شناورهای عراقی اظهار داشت: بر اساس مشاهدات عینی، هم اینک ناوگانی معادل ناوگان صیادی خوزستان مشغول فعالیت صیادی در محدوده آب‌های خوزستان در خلیج‌فارس است.