مدیرعامل شرکت ایران خودروی تبریز، از آغاز عملیات اجرایی نصب خطوط این کارخانه همزمان با عید غدیر خم خبر داد. محمدرضا زنوزی مطلق، در گفت‌وگو با «ایرنا»، هدف از راه‌اندازی این کارخانه را توسعه صنعت منطقه، اشتغالزایی و پوشش بازار منطقه بیان کرد. وی رونق صنعتی قطعه‌سازی در آذربایجان شرقی را از انگیزه‌های مهم ساخت و راه‌اندازی کارخانه ایران خودرو تبریز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۷۰‌درصد از قطعات مورد نیاز صنعت خودروی کشور در این استان تولید می‌شود.

زنوزی مطلق گفت: با راه‌اندازی کارخانه ایران خودروی تبریز زمینه اشتغال ۳‌هزار نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم و ۱۵هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد. وی اظهارداشت: هم‌اکنون چهار سالن بزرگ ویژه نصب خطوط تولید با زیربنای ۳۵هزار متر مربعی در محل کارخانه آماده بهره‌برداری است. زنوزی مطلق، مساحت کارخانه را ۱۴۰هزار مترمربع بیان کرد وگفت: قرار است این مجتمع در سه فاز راه‌اندازی شود که فاز اول آن باتکمیل سالن تزئین مهر ماه سال ۸۶ آغاز به تولید می‌کند. وی با بیان این مطلب که کارخانه ایران خودرو تبریز تمامی محصولات شرکت ایران خودرو را تولید خواهد کرد، گفت: سالانه یکصد‌هزار دستگاه انواع خودرو که ۲۰درصد مجموع تولیدات ایران خودرو را شامل می‌شود، در تبریز تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

زنوزی مطلق، حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در شرکت ایران خوردو تبریز را ۲هزار میلیارد ریال اعلام کرد که ۵۱درصد آن توسط ایران خودرو و بقیه از طرف کارخانه‌های فولاد شاهین بناب و درپاد تامین شده است.

وی با اشاره به برنامه تولید ۱۶دستگاه خودرو در ساعت برای کارخانه ایران خودرو تبریز، پیش‌بینی کرد سال آینده بیش از ۲۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد بازار شود.