اجرای مصوبات سفر استانی دولت 78درصد پیشرفت داشته است

استاندار خراسان رضوی از پیشرفت ‌۷۸درصدی اجرای مصوبات سفر استانی هیات دولت تا پایان دی‌ماه گذشته خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدجواد محمدی‌زاده در جلسه شورای اداری استان گفت: در ‌۹ ماه سال جاری تخصیص اعتبارات استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به ‌۲۳۲ مصوبه و توافقنامه مربوط به استان طی سفر هیات دولت به خراسان ‌رضوی، اظهار داشت: ‌۷/۱۷‌درصد از این مصوبات خاتمه یافته، ‌۱/۶۵‌درصد در حال انجام، ‌۹/۱۵‌درصد در مرحله پیگیری و درباره ‌۳/۱‌درصد نیز هنوز هیچ اقدامی نشده است.

محمدی‌زاده در خصوص منابع جدید تحصیل شده برای انجام فعالیت‌های عمرانی استان، گفت: در سال جاری بیش از اعتبارات خراسان‌ رضوی، بودجه تخصیص یافته که نمونه آن اعتبارات «سد دوستی» است.

وی بودجه سال ‌۸۵ انتقال آب از «سد دوستی» را ‌۳۰‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر هزینه کردن این اعتبارات، ‌۲۵‌میلیارد تومان دیگر نیز هزینه شده است که دولت به پیمانکاران بدهکار است.

محمدی‌زاده تخصیص اعتبارات عمرانی سال جاری را حدود ‌۸۰‌درصد در ‌۱۰ ماه اول سال عنوان کرد و افزود: اعتبارات مناطق محروم حدود ‌۱۰۰‌درصد تخصیص یافته است.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی در خصوص بودجه سال ‌۸۶ کشور نیز گفت: در بودجه سال آینده به دلیل سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته‌شده، ‌۲۰ استان با کاهش بودجه و ‌۱۰ استان با رشد بودجه مواجه بودند که خراسان رضوی یکی از این ‌۱۰ استان است.

وی خطاب به مدیران اجرایی خراسان رضوی توصیه کرد: در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های اجرایی استان تحقق پروژه‌های سفرهای استانی رییس جمهور و بنگاه‌های زودبازده اشتغالزا مورد توجه ویژه قرار گیرند.

محمدی‌زاده در خصوص سرمایه‌گذاری‌های ملی در خراسان رضوی گفت: از سال ‌۱۳۴۸ به بعد هیچ فعالیت اکتشافی در حوزه نفت و گاز خراسان انجام نشده که خوشبختانه در سال‌جاری و با تلاش نمایندگان مجلس، وزارت نفت فعالیت‌های گمانه‌زنی و احداث چاه‌های اکتشافی را در ‌۴۰ نقطه استان به انجام رسانده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص شرایط زائرپذیری استان در نوروز امسال گفت: با توجه به تعطیلات سال نو، از تمامی مسوولان می‌خواهیم تا خود را برای پذیرایی از خیل عظیم زائران در ایام نوروز آماده کنند.

وی افزود: با توجه به خروج از محرم و صفر در آستانه سال نو و بیشتر شدن تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود حضور زائران در مشهد افزایش یابد و در این خصوص باید اقدامات لازم برای تامین بهداشت، حل مشکل گره‌های ترافیکی، روان‌سازی رفت و آمد و همچنین زیباسازی و پاک‌سازی شهر صورت گیرد.

محمدی‌زاده همچنین از تصویب ابلاغیه‌ای برای ممانعت از حفاری در مشهد پس از تاریخ ‌۲۰ اسفندماه خبر داد.

وی در خصوص بهره‌برداری از پروژه‌های استانی در دهه فجر نیز گفت: در سال جاری ‌۳۳۴ پروژه با اعتبار ‌۳۵۰‌میلیارد ریال و ‌۱۲۲‌میلیون یورو در خراسان رضوی بهره‌برداری خواهند شد.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با اشاره به اینکه حضور بخش خصوصی در استان بسیار خوب ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: خراسان رضوی در سال‌های اخیر و حتی در ‌۹ ماه اول سال جاری از تمامی استان‌ها در زمینه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی جلوتر بوده و رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته است.

محمدی‌زاده بخش خصوصی استان را فعال، توانمند، با همت و با پتانسیل‌های خوب مالی و اعتباری دانست.