اراک- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: سرپرست سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: دریافت بن به صورت نقدی بیشترین متقاضی را در بین کارگران استان داشته است. بهزاد مرادی با اشاره به اینکه فرم توافقنامه‌های سه‌گانه پرداخت بن به صورت کالا، کارت‌های خرید، نقدی به تمامی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی صنعتی استان ارسال و در اختیار کارفرمایان گذاشته شده است، گفت:‌ پرداخت بن از مهر‌ماه در استان عملیاتی شده و از ۳۰۳ توافقنامه تنظیمی توسط کارفرمایان و کارگران ۱۶۲توافقنامه در قالب دریافت بن به صورت نقدی مورد قبول کارگران بود. وی گفت: بر این اساس از ۲۰هزار و ۵۶۲کارگر مشمول دریافت بن در استان ۱۰هزار و ۵۷۲ کارگر شامل دریافت بن به صورت نقدی شده‌اند.

دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان با اظهار اینکه پرداخت بن به این صورت، مانع از هرگونه سوء‌استفاده توسط کارفرمایان به خصوص برای کارگران قراردادی می‌شود، افزود: براساس توافقنامه‌های منعقده بین کارگران و کارفرما‌یان برای ۷هزار و ۳۵۶نفر از کارگران توسط کارفرمایان کارت خرید از طریق بانک‌ها یا موسسات اعتباری تهیه شده و ۲هزار و ۶۳۴نفر نیز مشمول دریافت بن به صورت توزیع کالا بوده‌اند.

مرادی گفت: کارفرمایانی که تا پایان مهرماه نسبت به انعقاد توافقنامه اقدام کرده‌اند مشمول دریافت یارانه دولت قرار گرفته و نسبت به کسانی که پس از این تاریخ قرارداد‌های خود را منعقد کرده‌اند برای دریافت یارانه در اولویت قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: مبلغ یارانه هنوز مشخص نشده است.