در حالی که کمتر از ۵ ماه از آغاز عملیات اجرای ساخت پارکینگ فرشادی اصفهان می‌گذرد، این پروژه عمرانی با بن‌بست روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاری فارس در حالی که قرار بود ساخت پارکینگ طبقاتی فرشادی واقع در خیابان استانداری اصفهان که یکی از بزرگترین طرح‌های شهری اصفهان محسوب می‌شود، با گود برداری ۱۳ متری زمین همراه شود، پس از گود‌برداری ۵/۸ متری زمین در این طرح عمرانی، فوران آب از ادامه ساخت این طرح جلوگیری کرد.

بر اساس اعلام شهرداری اصفهان، پس از این اتفاق به منظور جلوگیری از توقف و تخریب نشدن زیر‌سازی‌های انجام شده، کارشناسان عمران شهرداری اصفهان تصمیم به حذف یکی از سه طبقه زیرین این پارکینگ گرفتند که این امر نیز با مخالفت کارشناسان معماری شهری اصفهان مواجه شده است.

کارشناسان شهرسازی معتقدند که زیر‌سازی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساخت این پارکینگ برای ۳ طبقه زیرزمین طراحی شده است، اما با حذف یکی از طبقات زیرین تمامی برنامه‌ریزی‌ها و محاسبات باید تغییر کند.

یکی از اعضای شورای شهر اصفهان با بیان این‌که قبل از شروع کار این طرح، تمامی اقدامات کارشناسی صورت گرفته است گفت: بر اساس حفر چاه در محل ساخت پارکینگ در یک سال گذشته، بستر آب در ۱۳ متری نمایان شد که با بارندگی‌های اخیر در یک سال گذشته این شهر، سطح آب زیرزمینی در شهر اصفهان افزایش داشته و از ۱۳ متر به ۵/۸ متر کاهش پیدا کرده است.