پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان به عنوان نخستین پژوهشکده ملی خارج از پایتخت کشور آغاز به کار کرد. به گزارش «ایسنا»، عباس همتی کاخکی، رییس این پژوهشکده گفت: پژوهشکده بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش‌عالی در محل پارک علم و فناوری خراسان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی اظهارکرد: این پژوهشکده در سال ۱۳۵۹ با ۴ گروه علمی برق و الکترونیک، مکانیک، شیمی و مواد، کشاورزی و صنایع غذایی فعالیت خود را شروع کرد و تا سال ۱۳۸۱ به صورت زیر‌مجموعه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعالیت می‌کرد که از این تاریخ تا‌کنون به عنوان پژوهشکده تحقیقات و توسعه فناوری خراسان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

عضو هیات‌علمی گروه کشاورزی و صنایع‌غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان تصریح کرد: نام این پژوهشکده با توجه به برنامه‌‌های وزارت علوم مبنی‌بر ماموریت‌گرایی و زمینه‌های تخصصی فعالیت مراکز پژوهشی این پژوهشکده در زمینه‌های مختلف طراحی و ساخت، اتوماسیون، شیمی و کنترل کیفی مواد‌غذایی، فرآوری و فناوری مواد‌غذایی و بیوتکنولوژی انتخاب شده است.

همتی گفت: به دلیل مزیت‌های نسبی استان خراسان در بخش صنایع غذایی این صنعت به عنوان یکی از صنایع اصلی در استان محسوب می‌شود که این پژوهشکده فعالیت‌های خود را منطبق با نیازهای این صنعت در استان برنامه‌ریزی کرده است.