دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه صنعت فارس

شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: تاکنون یک هزار و ۵۲۵ طرح صنعتی و معدنی برای دریافت ۹۳۷میلیارد تومان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

علی شهپری، رییس سازمان صنایع و معادن استان فارس، در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز صنعت و معدن با اعلام خبر فوق افزود: از این تعداد طرح، یک هزار و ۵۸ طرح در بانک‌ها به مبلغ ۴۳۹میلیارد تومان مصوب شده است. به گفته وی طرح‌هایی که برای دریافت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بانک‌ها معرفی شده‌اند، برای ۲۳هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کنند.

رییس سازمان صنایع و معادن استان فارس، با بیان اینکه شرایط لازم برای توسعه صنایع در بخش‌های مختلف در استان فارس مهیا شده است، از حرکت این استان به سمت صنعتی شدن خبر داد و گفت: در این شرایط سرمایه‌گذاران را به سمت توسعه صنایع در این استان دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به نگرانی صنعتگران فارس از نظر تامین نقدینگی ‌و توسعه واحدها گفت: با مصوبه اخیر دولت در‌خصوص ارائه تسهیلات به‌ بنگاه‌های دارای بدهی معوقه، بسیاری از مشکلات این واحدها حل شد.

شهپری با اشاره به مصوبات سفر رییس‌جمهوری در بخش صنعت و معدن، گفت: با اجرای مصوبات مربوط به صنعت و معدن حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها در استان ایجاد می‌شود که توسعه و اشتغالزایی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اجازه استفاده از صندوق ذخیره ارزی به بخش صنعت و معدن استان فارس در قالب این مصوبات صادر شد.

شهپری گفت: در‌خصوص اجرای طرح‌های ارز بر نیز می‌توان از محل این مصوبات حداقل یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان هزینه کرد.

وی افزود: راه‌اندازی شش طرح بزرگ پتروشیمی در نقاط مختلف استان‌ فارس با مشارکت بخش‌خصوصی از جمله مصوبات سفر رییس‌جمهوری است که زمینه‌ توسعه استان فارس در ابعاد مختلف را هموار خواهد کرد.

وی اضافه ‌کرد: همچنین ۱۰میلیارد تومان به منظور مطالعه و شناخت کانی‌های مختلف کوههای استان فارس و ۸۰۰میلیون تومان نیز به منظور اکتشاف ذخایر نهان معادن استان فارس اختصاص یافت.

شهپری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز در قالب مصوبات این سفر موظف شده است در چهار طرح صنعتی بزرگ با مشارکت زیر ۵۰درصد و با همکاری بخش خصوصی همکاری کند.

وی همچنین از راه‌اندازی مجدد کارخانه قند ممسنی پس از سه سال تعطیلی خبر داد و گفت: البته در مالکیت آن هنوز مشکلاتی وجود دارد و درصددیم که این کارخانه را به متقاضی دیگری واگذار کنیم.