سفر کارت در خوزستان اجرا می‌شود

اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: کارکنان دولت در استان خوزستان از این پس از مزایای سفر کارت ملی برخوردار می‌شوند. غلام شجاعی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان در گردهمایی‌ اداره‌ها و سازمان‌های دولتی این استان با اشاره به اطلاع‌رسانی در خصوص معرفی این طرح از طریق صدا و سیما، مطبوعات و توزیع کاتالوگ‌های ویژه در استان، شناخت بیشتر ایرانیان از کشور را با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم، ایران را به درستی نمی‌شناسند حائز اهمیت دانست و گفت: طرح توزیع سفر کارت هدیه‌ای از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همکاران دولتی در تعطیلات تابستان است.

وی با بیان اینکه گردشگری پس از نفت و ماشین‌سازی سومین صنعت پردرآمد دنیا به شمار می‌آید، افزود: گردشگری، تنها صنعتی است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند بازخوردهای مثبت و مفید از اقتصاد داشته باشد و راهی برای توزیع عادلانه درآمد در میان اقشار مختلف جامعه است.

شجاعی تصریح کرد: سفر کارت ملی در استان خوزستان به ‌عنوان نخستین استان در کشور در دو مرحله، نخست سازمان‌های دولتی و سپس در میان تمام مردم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

فرخ کرمی، نماینده شرکت مجری طرح سفر کارت نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه موضوع سفر یکی از دغدغه‌های زندگی مردم شهرنشین است، گفت: سفر کارت یک کارت هوشمند است که اداره‌های رفاه و تعاون سازمان‌های مختلف می‌توانند با تماس با مجریان این طرح و مشخص کردن تعداد کارکنان خود از طریق بانک عامل آن را تحویل بگیرند و در میان کارکنان توزیع کنند.

کرمی افزود: متولی سفر کارت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، مجری آن شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی وابسته به وزارت رفاه و بانک عامل آن بانک سپه است و نماینده این شرکت در خوزستان، آژانس نخل طلایی کارون است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰هتل در این طرح گنجانده شده‌اند و تا پایان سال این تعداد به ۷۰۰هتل افزایش خواهد یافت.

بنابراین گزارش، دارندگان سفرکارت می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.safarcard.ir اقدام به رزرو هتل از ۶ ماه قبل کنند.

اداره‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند برای درخواست صدور سفر کارت به پایگاه یادشده یا آژانس نخل طلایی در خوزستان مراجعه کنند یا با تلفن گویای سازمان مرکزی تهران ۸۸۶۶۰۸۰۰-۰۲۱ تماس بگیرند و این کارت را به صورت رایگان دریافت کنند.